Våffeldagen

Jag hittade lite info som jag inte visste om:

Vårfrudagen och Jungfru Marie Bebådelsedag är andra namn för Våffeldagen som infaller samma datum varje år, den 25 mars, alltså 9 månader innan jul. Att man äter just våfflor vid den här tiden på året beror på att man förr i tiden hade större tillgång till ägg och mjölk efter vintern och därmed fick man ofta lite över.

              

Jag orkade bara en och en halv våffla med grädde och jordgubbsylt!

Har ni också ätit våfflor idag? 

#1 - - Hanna:

Ohyeah! Här åts våfflor för ett helt kompani, jag åt dock inte alla själv utan pappa och lillebror stod för en hel del. Kram

#2 - - Gurkiss Scrappande:

Tack för infon det hade jag ingen aning om hehe



Nej det blev inga våfflor den dagen...



Ha de gott.

Kram Gurkiss

#3 - - simone:

jaa, jag åt fem st.. magen sprängdes, typ ^^

#4 - - simone:

Hej fina linda, allt väl? Själv mår jag grymt bra, ska äntligen få lite ledigt från jobb idag och trycka i mig påskmiddag och godis med släkten ;D

#5 - - Jexxi76:

HeJ lilla Linda..

Våffel MumsMums... =)

KramKram jexxi

#6 - - simone:

Hallå darlin'! ;D Njuter du av solen idag också? Otroligt slapp söndag här :)

#7 - - Åsa!:

hej gumman hur e det?? saknar dina inlägg! kramar

#8 - - En Romantisk Saga:

Åh vad gott med våfflor :) tyvärr åt jag inga på sjävlaste våffeldagen :/



hoppas du får en bra dag :)