Bortdomnad

Pixabay
 
Idag var jag på vårdcentralen för att få min medicin Levaxin utskrivet. Jag var så nervös att jag var illamående och fick göra andningsövningar. Det var en ny vårdcentral och ingenting liknade den förra. Men illamående lättade lite när teckenspråkstolken kom och jag fick annat att tänka på. Sen förvann illamåendet helt när jag träffade läkaren och hon var bra. Hon ställde några frågor och skrev ut medicinen med en gång. Jag fick lämna blodprov och det gick också jättebra.

Det verkar som att när man flyttar till en ny kommun får man inte recept förnyat bara så där. Ni som äter medicin och ska flytta så boka en tid med en gång. Jag blev utan i ett par veckor och det var dumt.

Efteråt blev det en lång promenad och väl hemma kände jag mig bortdomnad att jag somnade på soffan. Alltid när jag gör något ansträngande blir jag så trött och tomt. Det var ett tag sen jag kände så att jag börjar fundera på om jag övar för lite, utsätter mig för jobbiga situationer för sällan.

När man mår psykiskt dåligt så måste man öva och öva.
 
Kram från en trött men nöjd Linda