Handlat vettigt

 
Pixabay
 
Idag har jag äntligen handlat mat vettigt. Jag handlar annars alltid med min fru och hon har alltid inköpslistor. Sen hon åkte till Amerika har jag ju såklart fått handla mat själv. 
 
Innan den här vettiga handlardagen har jag stått med en enorm rynka mellan ögonen och velat mellan flera varor, gått i samma gångar om och om igen, usch. Jag trodde det skulle bli lekande lätt men där misstog jag mig. 
 
Men i några dagar har det ploppat upp lite maträtter jag var sugen på och igår lyckades jag handla till 2 hela rätter. 
 
Jag har nämligen alltid himlat med ögonen åt Helens inköpslistor och matplaneringar. Men vet ni vad, jag saknar hennes jäkla listor🙈. 
 
 
 
 
 
#1 - - Boklysten:

Matplanering och inköpslistor är nödvändigt i vår familj.

Svar: Nu ska jag verkligen börja skriva listor:).
Nakit

#2 - - Nilmas Bokhylla:

Åh, planering och listor är ju det bästa som finns! Funkar i alla lägen men skönt att du fick det att fungera :)