Hett i hyllan

 
Jag/vi brukar handla fredagsmys på fredagar men vi passade på idag när vi ändå skulle handla annat. Nu står en påse lösgodis på köksbänken, hur ska jag låta bli att äta upp den redan idag?! Jag får hoppas Hett i hyllan kan distrahera mig lite;). 
 
Idag har jag valt en tunn bok, 124 sidor. Jag förstår verkligen inte varför jag inte läst den än! 
 
Om det inte varit för de olydiga hundarna så skulle den engelska drottningen förmodligen aldrig ha upptäckt bokbussen. Drottningen stiger på den slitna kommunala bussen som står parkerad vid Westminister Palaces köksregioner för att be om ursäkt för sin skällande hund och av artighet lånar hon en av böckerna från hyllorna. Det visar sig dock vara en omåttligt torr och tråkig roman, men drottningen läser pliktskyldigt ut den, lämnar tillbaka den och återvänder till slottet med en ny bok i väskan. Den här gången får bokvalet förödande konsekvenser. Boken i fråga väcker nämligen Hennes Majestäts passion för läsning. En passion som växer sig så stark att hennes officiella plikter snart blir lidande. Och medan drottningen förlustar sig med världslitteraturen så konspirerar hennes undersåtar om hur Hennes Majestäts litterära utsvävningar ska få ett slut. Text lånad från Bokus
 
 
 
 
5 kommentarer publicerat i
Taggar: Hett i hyllan
#1 - - A ROOM OF MY OWN:

å, den är alldeles gudomlig! läs den omedelbart!

#2 - - Monika:

Känner igen den där boken, men har inte läst den.

#3 - - Fröken Christina:

Den är hur rar som helst. Passar verkligen att läsa när en är lite trött.

#4 - - Marie:

Jag har inte läst den men sett den.

#5 - - Boklysten:

Har hört om den, men inte läst den.