Hett i hyllan

 
Idag är det Hett i hyllan:). Jag hittade en bok jag inte minns jag hade, tror jag lånade den av min far för flera år sen. Boken heter Innan frosten.
 
På kvällen den 21 augusti 2001 får Ystadspolisen ett märkligt samtal. En person påstår sig ha sett brinnande svanar över Marebosjön. Kurt Wallander åker ut till sjön för att undersöka vad som hänt. I sällskap har han sin dotter Linda som några veckor senare ska träda i tjänst vid Ystadspolisen. De hittar inga spår. Men redan några dagar senare ringer en upprörd lantbrukare och berättar att någon bränt ihjäl en av hans ungtjurar. Allt tyder på att en djurplågande sadist ligger bakom de makabra dåden. Text lånad av Bokus.
 
Fy, det kanske är därför den är oläst. Jag klarar inte av läsa där djur blir skadade. 
 
 
6 kommentarer publicerat i
Taggar: Hett i hyllan
#1 - - Boklysten:

Har inte läst den boken och den låter inte så trevlig.

#2 - - Marie:

Den finns oläst i min hylla med. Och jag gillar inte heller när djur far illa.

#3 - - Bokstund:

Har inte heller läst den. Har faktiskt aldrig läst en Wallander-bok, men gillar serien mycket! Denna låter dock obehaglig, tycker inte heller om när djur skadas :(

#4 - - A ROOM OF MY OWN:

inte speciellt lockande tema. jag läste Mankells första, men slutade så småningom

#5 - - Fröken Christina:

Låter hemsk. Jag har aldrig lyckats läsa mer än två Wallander.

#6 - - Monika:

Jag har bara läst en enda Wallander och det blir inte fler. Filmerna har jag dock sett :)