Hett i hyllan

 
Första gången jag är med i Monikas Hett i hyllan:). Hon skriver såhär:
 
Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?
 
Idag väljer jag Sin mors dotter som jag köpte på en second hand affär någonstans för kanske ett par år sen. Det dumma är att jag såg verkligen fram emot den boken och jublade när jag hittade den. Men så fort jag, stolt, ställde den i bokhyllan så ville jag inte läsa den, det var som om den hade förlorat sin magiska dragning. 
 
Jag älskade att läsa Kvinnorummet av samma författare så jag måste läsa den här någon gång. 
 
 
6 kommentarer publicerat i
Taggar: Hett i hyllan
#1 - - Boklysten:

Känner inte till den boken.

#2 - - Lena:

Känner varken till boken eller författaren.

#3 - - Marie Eggimann:

Det är inget jag hört talas om.

#4 - - Sara:

Kvinnorummet har jag hört talas om men inte den här. Har inte läst något av henne.

#5 - - Monika:

Kul att du också är med nu :)

Marilyn French tycker jag att jag känner igen, men jag kan inte komma ihåg att jag har läst något av henne.

Svar: Det är kul att vara med:).
Nakit

#6 - - A ROOM OF MY OWN:

jag tror mig ha läst den, men jag kan inte påstå att jag kommer ihåg den. skulle ha lust att läsa om. Kvinnorummet också för den delen