Bokbloggsjerka- barnböcker

jerka11
 

Nu var det dags för Annikas bokbloggsjerka och hon skriver så här- Veckans fråga kommer från Boktjuven Ingerun: Jag tycker att nya barnböcker för barn 6-12 år får lite för lite uppmärksamhet. Kan du bidra med en lista på de bästa böckerna för 6-9 och 9-12 som kom ut förra året?

Eftersom jag har en väldigt smal smak när det gäller böcker måste jag passa på den här frågan.

Jag vet ingenting om barnböcker men det finns en serie som jag tokgillar, jag har inte läst klart den men jag är säker på att resten av serien är lika bra som början;). Det är Suzanne Collins serie om Gregor och underjorden och den sista boken Krigarens död i serien kom ut förra året. 

     Gregor från Ovanjord Gregor - dödens labyrint Gregor - blodets förbannelse Gregor - de hemliga tecknen Gregor - krigarens död (inbunden)

 

 

#1 - - Vargnatts bokhylla:

Den har jag funderat på att läsa :)

#2 - - Hanneles bokparadis:

Lite läskig.

#3 - - Kajsa:

Jag har första boken i hyllan. Kanske får ta tag i den snart. :)

#4 - - Ewelina:

Jag har bara läst den första boken om Gregor och den tyckte jag var riktigt bra

#5 - - Bokhuset:

Den här är jag ju sugen på att läsa själv. Blev ännu mer pepp nu :-)

#6 - - Marie Eggimann:

Intressant, jag hört mest Bu från den serien, men nu hör jag ett Bää.