Bokbloggsjerka- sommarens spännande böcker

Åh, Annikas bokbloggsjerkan är tillbaka. Det har inte varit sig lik utan jerkan på fredagar! Hennes första fråga efter sommaruppehållet är- Vad har du läst för spännande böcker i sommar? 
 
jerka11
 
Jag har inte läst så mycket spännande i sommar men desto lättare att välja;). 
 
Huset du älskade (pocket)  
 
Det är inte en spänningsroman men den var fantastiskt spännande för mig! En kvinna som kämpar för hennes döda mans älskade hus. 
 
Ull (e-bok)     
 
Jag älskar dystopier och den här var beroende framkallade. Människor som lever i gigantiska silo som är nergrävda i marken. 
 
Tiga är guld (e-bok)
 
En historiskt spännande deckare om New Yorks första poliskår, fattigdom och konflikter mellan invandrargrupper och slavar. Det är den andra boken om bröderna Wilde.
 
18 kommentarer publicerat i
Taggar: Bokbloggsjerka
#1 - - Ugglanoboken:

Den där dystopin låter både otäck och spännande!

#2 - - Johanna:

Tiga är guld vill jag gärna läsa. Huset du älskade tyckte jag också var riktigt bra :)

#3 - - Boklysten:

Tiga är guld skulle jag vilja läsa

#4 - - Bokdamen:

Rosnays bok är jag nyfiken på. Tiga är guld gillade jag väldigt mycket :)

#5 - - Monika:

Ull har jag stående här, får se när den blir läst.

#6 - - Vargnatts bokhylla:

Ull ska jag läsa :)

#7 - - Lena:

Ull verkar spännande!

#8 - - Marie Eggimann:

Åhh Ull vill jag så läsa, den låter så bra, Rosnays bok har jag så den men Lindsay Faye har jag ettan

#9 - - Holavedsbruden Ewa K:

Tiga är guld kan vara något för mig.

#10 - - Helena, MsHisingen:

Ull är så himla bra <3

#11 - - Sanna:

Ull låter väldigt intressant tycker jag!

#12 - - CissiG:

3 böcker som verkar spännande där!
Tackar för jerkan.
Kram Cissi

#13 - - Sara Pepparkaka:

Alla tre låter faktiskt som böcker jag skulle vilja läsa!

#14 - - Zelly:

Ull är jag intresserad av att läsa.

#15 - - C.R.M. Nilsson:

Har inte läst någon av dessa, men de två första vill jag läsa :)

#16 - - Kajsa:

Tänkte läsa en bok av De Rosnay innan bokmässan, tänkte dock börja med Sarahs nycklar. Tack för boktipsen!

#17 - - Freja:

Huset du älskade ligger här hemma och väntar på att bli läst...

#18 - - Anna A:

Ull är jag sugen på att läsa