Mer kuddar? Rosa?

Jag börjar bli tokig så här kommer en lång inlägg. Hoppas ni vill hjälpa mig. Jag försöker göra vår soffa fin med kuddar och plädar men får inte riktig till det. Det ser tokigt eller tråkigt ut. Jag vill ha fler kuddar men det blir kanske bara värre. Ni ska få se tre desperata försök.

              

              

              

Jag älskar den gröna kudden som vi köpte från ikea och vill att den ska lysa upp rummet men de andra kuddarna verkar dämpa det. Jag vill ha något rosa och hittade en fin pläd på Åhlens och ytterligare en grön kudde från indiska. Vad göra???? Jag är inte bra på att matcha färger och inreda. Det kan bli färgkaos om inte min Helen stoppar mig då och då;).
Rose cushion
         
#1 - - Marie:

Det krävdes en stunds övervägande..

Jag röstar på bild 1 och 3.

Jag är själv ingen rosafantast, och tycker nog att det hade varit lite synd att blanda rosa i det fina gröna.

Men jag vet..har man en färgfavorit, så vill man gärna smyga in den.. I flera år hade jag blått överallt. Har tagit lika många år att få bort den.

Måste säga att det är en fantastiskt fin soffhörna ni har överlag!

Hoppas ni har många mysiga hemmakvällar i den!