Tematrio- minnesvärda mammor

 
Lyrans noblesser ber oss om att Berätta om tre minnesvärda mammor ur litteraturen!
 
Oj, vad svårt, det finns tusen och åter tusen mammor och så har jag en mycket dåligt minne! Jag hittade ialla fall tre stycken där jag minns mammorna;). 
 
Etthundra mil (pocket)
 
En ung mamma som ensam tar hand om sin dotter och styvson. Jag hejade på henne när jag läste den boken. 
 
Järnblod (inbunden)
 
Jag har inte läst den här men har planer på det. Järnblod är den sista boken om Annika Bengtzon som är journalist och mamma. Hon är en mamma som försöker göra sitt bästa. 
 
Zack (pocket)
 
Zack blev polis för han ville lösa mordet på hans mamma och har luddiga minnen om henne. Jag är så nyfiken vem hans mamma var så jag bara måste läsa nästa bok. 
 
#1 - - Boklysten:

De två första känner jag inte till alls.

#2 - - Elsa-ladyslibrary:

Jag har inte läst ngn av böckerna. Blev särskilt nyfiken på den sista! Har läst andra av de författarna.

#3 - - A ROOM OF MY OWN:

Moyes skulle jag kunna tänka mig att läsa!

#4 - - Åsa:

Inte läst någon av dessa. Den första lät intressant.

#5 - - Sanna:

Jag har inte läst ngn av dessa!

#6 - - Monika:

Moyes funderar jag fortfarande på att läsa :)

#7 - - Marie Eggimann:

Den första fick jag igår, den andra Järnblod ska jag läsa och den sistnämnda har jag läst. Tänkte börja på Järnblod idag är så sugen.

#8 - - Helen:

Moyes bok tog jag också med. Jag läste den boken i helgen, blev djupt imponerad över Jess.

Svar: Hon är en fantastiskt människa, henne ska jag tänka på när jag vill ge upp nåt.
Nakit

#9 - - Hanneles bokparadis:

inte läst dessa, än

#10 - - Helena, MsHisingen:

Moyes kanske skulle kunna slinka ner hos mig, tack för tips.