Första telefonsamtalet från

 
En morgon ringer telefonerna i Coldwater. Till allas förvåning visar sig rösterna vara hälsningar från himlen, släktingar och vänner som hör av sig till anhöriga. Den sömniga lilla staden blir snart centrum för världens medier. Finns det ett liv efter detta, eller är samtalen århundradets bluff? Sully Harding, änkling och ensamstående tonårspappa, bestämmer sig för att ta reda på sanningen. Vad är det egentligen som pågår? Och varför just i Coldwater? Tillsammans med en av de tillresta journalisterna börjar Harding nysta i invånarnas liv. Deras olikheter till trots verkar frågorna inför livets förgänglighet vara de samma. När sanningens minut närmar sig ställs allt på sin spets: Hur mycket behöver man tro? Och hur ska man veta om tron håller om man inte släpper taget?
 
Den här var en bladvändare, läste ut den på två dagar. Det är en varm och mysig bok men spännande också.
 
2 kommentarer publicerat i
Taggar: bokrecension
#1 - - E-K:

Hej på dig. Den ska jag låna på biblioteket, den är helt och hållet i mitt intresse ( även om den inte är en sann historia) . Jag går på medial utvecklingskurs. Tack för tipset.
Titta gärna in på min hemsida och läs om min självbiografi den innehåller en hel del andliga upplevelser.
/e-k

#2 - - Boklysten:

Ouch - den finns i högen bredvid mig, men jag har bara inte kommit igång med den ännu.