Tematrio- sånt som kan flyga

 
 
Den här veckan är temat kanske svårt, vi får väl se hur det går. Temat är sån't som flyger och ordet ska finnas med i titeln. Alltså, berätta om tre böcker vars titel innehåller något som kan flyga!
 
Det var en lätt och rolig utmaning:).
 
Fågelburen (pocket)
 
De fyra syskonens barndom är en total idyll: ett vackert gammalt hus i en pittoresk by, ett varmt, mysigt kök fyllt av kärlek och skratt, soldränkta eftermiddagar i en vindlande trädgård. Men en påskhelg krossar familjen Bird som driver dom isär. En mycket bra bladvändare. 
 
I skymningen sjunger koltrasten (e-bok)
 
Änkemannen Otto, den nyinflyttade Elisabeth och den unga serietecknaren Elias bor i samma trappuppgång på Söder i Stockholm. De har alla hamnat i en återvändsgränd i livet och lever ensamma i sina lägenheter. Jag trodde jag skulle tycka mycket om den här men den gjorde mig tyvärr lite besviken men boken har fått bra kritik. 
 
Det hänger en ängel ensam i skogen (pocket)
 
Mordutredaren Mia Krüger har lämnat polisen och bosatt sig på en ö. Dit kommer hennes gamle kollega, den godmodige kriminalkommissarien Holger Munch, för att övertala henne att återvända till jobbet. Han behöver hennes hjälp i ett skrämmande och besynnerligt fall. En spännande deckare tycker jag. 
 
 
 
#1 - - Boklysten:

Det hänger en ängel ensam i skogen läste jag nyligen. Linda Olssons bok skulle jag vilja läsa, gillar hennes böcker.

#2 - - A ROOM OF MY OWN:

var också lite besviken på Linda Olsson. de andra två har jag inte läst

#3 - - Monika:

Har inte läst någon av dessa, men Det hänger en ängel ensam i skogen har jag i alla fall :)

#4 - - Lena:

Intressant trio. Skall kika närmare på alla tre.

#5 - - Helen:

Intressant trio! Den första och den sista har jag läst men den i mitten verkar intressant! Tack för tipset!

#6 - - Bokdamen:

Har inte läst någon i din trio men är nyfiken på alla tre. ;)