Bara måste läsa

Jag har varit hopplös lat! Har tänkt flera gånger att jag borde uppdatera bloggen men jag bara läser och läser och sen orkar jag inte sätta på datorn. Men idag har jag lite ork och lust, sitter nämligen och fyller på att läsa listan;). Jag hittade en bok som jag bara måste läsa, författaren skrev Läsarna i Broken Wheel rekommenderar. 
 
Livet, motorcyklar och andra omöjliga projekt (inbunden)
 
Sommaren då Anette Grankvist fyllde arton lovade hon sig själv tre saker som hon skulle göra i livet: köra motorcykel, köpa ett hus och klara sig själv. Så här nitton år senare har hon i alla fall klarat sig själv. Hon har inte varit på en riktig dejt på den här sidan millennieskiftet. Hon bor kvar i hyresrätten i Skogahammar. Hon jobbar på Mat-Extra, där blip-blip-ljudet från kassan långsamt driver henne till vansinne. Och hon har inte ens körkort för bil, ännu mindre motorcykel. Allt det här var helt rimligt så länge hennes dotter bodde hemma. Men när Emma flyttar till en annan stad upptäcker Anette att det är en sak att vara ensamstående mamma med ett barn, och en helt annan att vara det utan ett. Hon hade ingen aning om att livet bestod av så mycket tid.