Söndagens smakebit- Främlingen

994cb-6473057481_ce462009e6_o
 
Det var ett tag sen jag var med på Maris Söndagens smakebit. Men nu ska jag försöka vara med varje söndag hädanefter. Jag läser just nu en bok jag aldrig trodde jag skulle börja läsa, Främlingen av Diana Gabaldon. Jag förstår varför många prisar hennes serie.    
 
"Jag vill ha dig, Claire", sa han med kvävd röst. Han teg ett ögonblick för att hitta ord. "Jag vill ha dig så mycket att jag...jag kan knappt andas. Vill..." Han svalde och harklade sig. "Vill du ha mig?"  Vid det här laget hade jag fått tillbaka min röst. Den skälvde och slog över en aning, men den fungerade i alla all. "Ja", sa jag. "Ja, jag vill ha dig".  
 
Fortsättningen får mig att rodna så jag stoppar här;). 
 
 
2 kommentarer publicerat i
Taggar: En smakebit på söndag
#1 - - A ROOM OF MY OWN:

hihi! då hade jag nog rodnat också. Gabaldons serie talar ju många om men jag har inte läst.tack för smakebiten!

#2 - - Boklysten:

Läste några av de första böckerna i serien men ledsnade sedan. Tack för smakbiten!