Tematrio- possessiva pronomen

 
 
 
Lyran fortsätter med grammatiken- Nu tar vi lite mer grammatiska övningar, denna vecka handlar temat om possessiva pronomen. Kommer ni ihåg dem? Berätta om tre bra böcker med possessiva pronomen i titlarna.
 
Jag letade igenom ca 160 böcker jag läst de senaste åren men bara 2 titlar ingick någon possessiva pronomen. Hur är det möjligt?!
 
Min familj och andra monster (inbunden) Blackout : när min hjärna blev min fiende (inbunden) 
 
Min familj och andra monster- Mamma Emmas bokhandel är nära konkurs, pappa Frank är utarbetad och barnen är upptagna av tonårsförälskelse och identitetskriser. Vardagen har nött ner kärleken. Och inte blir det bättre av att familjen efter en misslyckad maskerad möter en häxa som förvandlar dem till de roller som de är utklädda till: mamma Emma till vampyr, pappa Frank till Frankensteins monster, tonårsdottern Free till mumie och lillebror Max till varulv. Hämtad från Bokus.
 
En rolig bok tycker jag:). 
 
Blackout, när min hjärna blev min fiende- Susannah Cahalan hade ett liv som många drömmer om. En lägenhet i Midtown Manhattan och ett jobb som reporter på prestigefyllda New York Post. Men en dag vaknar den då 24 år gamla Susannah Cahalan upp ensam på ett sjukhus, bunden till sängs, övervakad oförmögen att tala eller röra sig ..Hämtad från Bokus.
 
Otäckt läsning men väldigt bra.
 
#1 - - Marie Eggimann:

Det är möjligt för det är inte så vanligt som man tror, så du klarar det fint med två böcker.
Mia

#2 - - Sanna:

David Safier har jag inte (ännu) läst ngt av men blir alltid sugen när folk skriver om dem! Men nu har jag skrivit upp namnet på min kom-ihåg-lista i alla fall. Nu gäller det bara att komma ihåg kom-ihåg-listan till nästa bokshoppar/boklånar-runda. :)

#3 - - Johanna:

David Safier låter intressant (som i skulle jag vilja läsa)

#4 - - Anna A:

David Safiers bok är jag nyfiken på. Tyckte också det var svårare än jag trott att knåpa ihop en trio på veckans ämne.