20 snabba

Jag hittade 20 snabba som Enligt O har knåpat ihop. 
 
Augustpriset eller Nobelpriset? Har ingen koll på sånt. 

Malala Yousafzai eller Patrick Modiano? Jag har inte läst något av båda men väljer Malala för hon vägrade låta sig tystas.

Hungerspelen eller Hobbit? Jag har inte läst Hobbit så det blir hungerspelen:). 

Horace Engdahl eller Peter Englund? Vilka är dom?

Snö eller regn? Jag älskar snö! 

Lussekatter eller pepparkakor? Mums! 

Dystopi eller feelgood? 

Lars Kepler eller Camilla Läckberg? Jag har börjat lessna på Läckberg. 

Amaryllis eller hyacint? Den är så vacker! 

Pappersbok eller e-bok? 

Biografi eller memoar? Ingen av dom. 

Mia Skäringer eller Lena Dunham? Jag är lite nyfiken på Dunhams bok. 

Glögg eller julmust? Mums igen! 

Fredrik Backman eller Lena Andersson? Lite nyfiken på hans böcker. 

Tegelstenar eller tunnisar? Jag har tröttnat på tegelstenar och undviker det gärna just nu. 

Film eller tv-serie? Jag älskar tv- serie. 

Netflix eller HBO? 

En i taget eller slalomläsning? Jag blir knäpp om jag har fler böcker samtidig. 

Skratt eller gråt? 

Julafton eller nyårsafton? 

Nu ska jag fortsätta mysa:). 

 
 
#1 - - enligt O:

Kul att läsa dina svar. Just nu ser jag mer tv-serier än jag läser böcker.

#2 - - Elina:

Lite nyfiken på Backmans böcker?! Man är inte nyfiken på dom, man läser dem! ;) Då har du några bokmål nästa år: att läsa En man som heter Ove och Britt-Marie var här! :)