Bokbloggsjerka- under 100 sidor

Vilken katastrof fredag det har varit! Jag har haft lite kul med att sy upp ett par långa klänningar men det slutade inte bra, fick sprätta upp en klänning och ska sprätta upp nästa. Jag ska nog aldrig mer försöka sy upp klänningar! Hela dan har det slagit fel men nu tar jag mig tid för jerkan med jordgubbar och chokladkaka.
 
jerka11
 
Annika- Ge tips på ditt bästa lästips när det gäller böcker under 100 sidor (eller däromkring)? 
 
En toppen fråga hon kommer med den här gången för jag själv har ofta undrat om det finns bra böcker under hundra sidor. Jag kan tipsa om två bra och minnesvärda böcker som är under 200 sidor, Kvinnan i svart på 139 sidor och Männen i rosa triangel på 193 sidor.
 
 
Kvinnan i svart (inbunden) Männen med rosa triangel (häftad)
 
 
9 kommentarer publicerat i
Taggar: Bokbloggsjerka
#1 - - Holavedsbruden Ewa K:

Kvinnan i svar igen :).

Svar: Haha. Jag har bara sett en hittills.
Nakit

#2 - - Helena, MsHisingen:

Frestande omslag på bägge böckerna :)

#3 - - Monika:

Kvinnan i svart har så högt pris per sida så jag kommer nog inte att köpa den i alla fall. Och inte finns den att låna som e-bok heller...

#4 - - Vargnatts bokhylla:

Kvinnan i svart gillar jag :). Den andra har jag inte läst men tänkt göra

#5 - - Nilmas Bokhylla:

Inte läst någon utav dem och kan inte heller komma på någon att tipsa om. Men jag får ju en hel del tips av alla andra :)

#6 - - Bokdamen:

Är nyfiken på bägge men lite extra på Männen i rosa triangel som jag verkar ha missat. Tack för tips! :)

#7 - - Linnea:

Jag gillar verkligen tunnisar, men det krävs helt klart mycket av författaren för att få ihop det! Några korta böcker jag gillar är Jag ringer mina bröder av Jonas Hassen Khemiri, Ru av Kim Thúy och Sommarboken av Tove Jansson.

#8 - - Marie Eggimann:

Kvinnan i svart tog jag också och den är bra.
Filmen är också bra.
Mia

#9 - - Freja:

Spännande med tips, jag läser vanligtvis inte så tunna böcker, så jag hade problem att hitta några att tipsa om...