Söndagens smakebit- Katedralen vid havet

Min ryggskott är mycket bättre, jag behöver inte ligga ner hela tiden men jag är oerhört stel, känner mig som en skyltdocka. Men nu kan jag ialla fall sitta och blogga lite:). 

Varje söndag delar vi bokälskare med oss stycken ur boken vi läser just nu. Fler stycken kan ni hitta hos Flukten fra virkeligheten. Mitt stycke är hämtat ur en tjock bok, Katedralen vid havet, på sid 114.

Den unge Arnau Estanyol växer upp i staden och vi följer honom från hans lekar kring katedralens bygge och på hans flykt från ett liv i fattigdom till samhällets högsta topp när han drygt femtio år senare som rik man är med och inviger katedralen. Hämtad från Bokus.

 
 
9 kommentarer publicerat i
Taggar: En smakebit på söndag
#1 - - Mari - Flukten fra virkeligheten:

Det var en fin smakebit, tusen takk for at du deler med oss :) Liker du historien? Jeg har enda tilgode å bli kjent med forfatteren og hans bøker, men akkurat denne står godt plassert i bokhyllen min.

Så godt å høre at ryggen er bedre, jeg håper du snart føler deg enda bedre. Ha en fortsatt fin søndag :)

#2 - - Sara Pepparkaka:

Den här har jag läst!

#3 - - Helena, MsHisingen:

Vilken härlig vitsippsbakgrund! Är det årets?

Svar: Tack:). Ja, det är årets:).
Nakit

#4 - - Kajsa:

Tack för smakbiten. Boken låter intressant!

#5 - - Lottens Bokblogg:

Tack för smakbiten. Den här har jag fått rekommenderad av flera personer!

#6 - - Maddes bokblogg:

Lite nyfiken är jag på den här!

#7 - - Elin:

Jeg har ikke lest boka, men har sett den på biblioteket. Kanskje jeg skal lese den en gang :)

#8 - - Monika:

Tack för smakbiten!

#9 - - Zelly:

Åh den här har jag hört så himla mycket gott om av en kollega som hela tiden pratar om den.