2 hyllvärmare jag kan checka av

Jag glömde nästan att recensera ett par böcker till som jag läste på bröllopsresan. 
 
 
En av böckerna, Finns inte på kartan, la jag ifrån mig flera gånger men på resan bet jag ihop och läste ut den. Jag fattar inte varför jag inte ville läsa den tidigare för den var verkligen bra! Ska nog läsa fler böcker av Carina Hjulström! 
 
Höstterminen på Journalisthögskolan i Göteborg närmar sig sitt slut. 23-åriga Frida Fors väntar spänt på besked om var hon ska få göra sin praktik. Hon vet att en bra praktikplats kan öppna dörrar till de åtråvärda jobben inom medievärlden. Beskedet kommer som en kalldusch. Hon hamnar på Smålandsbladets lokalredaktion i Bruseryd, ett stillastående samhälle som knappt finns med på kartan. Hämtad från Bokus.
 
Brudskeppet var verkligen spännande att läsa. Kvinnor, så kallade krigsbrudar, som lämnade allt bara för sina män, så modiga dom var! Jag grät vid poolen när jag läste den, lite pinsamt;). 
 
Jean, en ung och levnadsglad flicka, som älskar att ha roligt och som lätt övertalas till att bryta reglerna ombord.
Margaret, själva navet i den lilla gruppen, en trygg och rejäl bondflicka med oanade talanger som kommer väl till pass under resan.
Avice, den snobbiga överklassflickan för vilken äktenskapet är ett avgörande steg i den sociala karriären.
Frances, en kylig och korrekt fältsjuksköterska med ett gåtfullt förflutet, en kvinna som ser resan som en biljett till ett nytt liv.

Innan Victoria når Englands kust har mycket hunnit hända som påverkar de fyra kvinnornas liv och framtid...Hämtad från Bokus.
 
#1 - - Caroline - Bland böcker:

Precis som du hade jag lite svårt med "Finns inte på kartan" till en början. Men helt plötsligt insåg jag hur bra den var, och då läste jag ut den på en dag =)

#2 - - Lena:

Jag behöver också läsa hyllvärmare, men det går trögt på den fronten!

Svar: Här också, så fort en ny bok kommer så glömmer jag mina hyllvärmare! Suck:(.
Nakit

#3 - - Zelly:

Man blir alltid nöjd när man har läst ut någon/några hyllvärmare :)