Tematrio- HBTQ

 
 
Lyrans noblesser- Det bloggas och skrivs en hel del just nu om sexuell läggning/identitet. Bra att detta uppmärksammas. Temat för veckan är därför texter med HBTQ-teman. Berätta om tre läsvärda böcker med någon form av HBTQ-tema!
 
Visst är det underbart att det uppmärksammas:). Nu känner man sig inte som en outsider, det är knappt någon som spärrar upp ögonen och stammar fram en hej när jag presenterar min fru och jag råkar vara av kvinnlig kön:). 
 
Jag trodde inte jag skulle lyckas:). Baby Jane tycker jag är den bästa av dom tre-  En gång fräck och oblyg, nu ett offer för panikångest. Piki har isolerat sig i sin bostad och kan inte ta sig an ens de allra enklaste praktiska göromål. Flickvännernas tröstande ord når inte fram och sorgen är svår att bära. Hämtad från Adlibris. 
 
Pojkarna (inbunden) Torka aldrig tårar utan handskar. 1, Kärleken (inbunden) Baby Jane
 
#1 - - Sanna:

o, jag har inte läst Baby Jane, då har jag ngt att se fram emot då :)

#2 - - Boklysten:

Den första känner jag inte till, Gardells trilogi ska jag snart börja med, Baby Jane har jag läst men var inte så förtjust i.

#3 - - C.R.M. Nilsson:

Pojkarna har jag inte läst, men jag har absolut tänkt mig att jag ska göra det. Är verkligen sugen på den :) Torka aldrig tårar utan handskar tycker jag är fantastisk. Får nog ta en närmre titt på Baby Jane :)

#4 - - Hanneles bokparadis:

Intressant tema!

#5 - - Lena:

Här var det böcker som jag gärna vill läsa!

#6 - - yasuisora:

Pojkarna har jag läst! Tipsar jag också om på min blogg, verkligen läsvärd! Oksanen har jag länge tänkt läsa nåt av men har inte blivit av än. Och Gardells bok dyker upp i alla möjliga sammanhang som tips. :-)