The Reading Habits tag

Caroline- Bland böcker har taggad mig:). Nu kör vi.
 
1) Har du en speciell plats hemma där du brukar läsa? 
Soffan! Jag har en läshörna med fåtölj, pall och lampa men jag hamnar alltid i soffan till slut;). 
 
2) Bokmärke eller random pappersbitar?
Jag har ett par jättefina magnet bokmärke men använder allt annat jag kommer åt. Fjärrkontroll, mobilfodral, en annan bok, kvitto, nagelfil osv.  
 
3) Kan du sluta läsa när som helst eller måste du sluta efter ett kapitel eller efter ett visst antal sidor?
Jag kan sluta närsomhelst men varje ledig stund tar jag upp boken igen t. ex när jag tittar på en film på tv och reklamen börjar så läser jag, det är en måstekänsla. 
 
4) Äter du eller dricker du någonting när du läser? 
Jag tycker det är mycket lättare att inte äta och dricka samtidigt som jag läser men så mycket som jag läser skulle jag svälta ihjäl om jag inte tvingade mig att äta och dricka;). Men kalla 
 
5) Brukar du lyssna på musik eller ha på TV:n medan du läser?
Jag måste ha tv på, 
 
6) En bok i taget eller flera samtidigt? 
Jag har börjat att ha fler och fler böcker samtidigt. Just nu har jag 4-5 böcker, måste minska på det annars rör jag till det bara;). 
 
7) Läsa hemma eller överallt?
Jag läser överallt men bäst hemma.
 
8) Läsa högt eller tyst i huvudet?
Tyst i huvudet. 
 
9) Hoppar du fram i boken eller hoppar du över stycken? 
Läser från pärm till pärm men om det är långtråkigt så skummar jag. 
 
10) Bryta rygg eller inte? 
Inte! 
 
11) Skriver du i böcker?
Bara om jag lånar ut så skriver jag mitt namn i den.
 
12) Vilka taggar du? 
Jag tror alla jag följer har blivit taggade redan utom en- Pipon
 
 
Nu ska vi fortsätta kvällen med mys och tv:). 
 
#1 - - Caroline - Bland böcker:

Kul att du ville vara med, och roligt att läsa dina svar! Jösses, att läsa 4-5 böcker samtidigt skulle jag aldrig klara!! Jag skulle nog inte ens klara två :)

#2 - - Nilmas Bokhylla:

Jätteroligt att läsa allas svar på detta. Vi är ganska olika och det är ju roligt :)