Inferno


Inferno (pocket)
 
Skottskadad och drabbad av minnesförlust vaknar Robert Langdon i en sjukhussäng i Florens. Vid sin sida har han den vackra läkaren Sienna Brooks och med hennes hjälp försöker han få fast boven som har låtit sig inspireras av Dantes helvetesskildring Inferno. Följ med på en hisnande resa till en mystisk värld full av symboler och hemliga koder och lär dig massor på köpet. Hämtad från Bokus.
 
Att läsa Dan Browns böcker är som att ha spännande historielektioner. Jag läste långsamt för att hänga med i svängarna men gud vad spännade Inferno var! Jag blev grundlurad ett par gånger som Langdon blev och kände mig lika förvirrad också. Slog upp på nätet efter olika byggnader som Brown skrev om, satt och småropade för mig själv, åh så fint osv. Om jag åker till Florens ska boken absolut följa med;). 
 
#1 - - Caroline - Bland böcker:

Hihi, Dan Brown brukar vara en mästare på att lura läsaren... flera gånger om! Men det ökar ju bara spänningen :)

#2 - - Skriva läsa leva:

Var länge sedan jag läste en Dan Brown. Tycker det är härligt lättsmält och spännande läsning som jag riktigt kan längta efter :)

#3 - - Zelly:

Man får verkligen en historia lektion av att läsa Dan Browns böcker :)