Bokcirkel

Nu har vi sparkat igång bokcirkeln 2013. Jag hade en super trevlig kväll med tjejerna, vi spårade dock ur flera gånger till andra samtalsämne men det var bara roligt. Jag skyller på att jag inte sett tjejerna på länge:). 
 
Nattens cirkus tycker jag var väldigt bra och spännande men rörigt. Författaren hoppar mellan olika årtal, fick bläddra tillbaka flera gånger för att se vilket år det förra kapitel handlade om. Beskrivningar var bra, man kunde se framför sig hur cirkusen såg ut med sina olika tält och vad som hände inne i tälten. Boken handlar om 2 magiker, Celia och Marco, som har tränats i flera år till att spela ett spel. Maikerna visste inte vem de skulle möta i spelet och i vilket spel. Det var det som var spännande tycker jag. 
 
 
Jag älskar omslaget. 
 
 
 
#1 - - Lena:

röriga böcker är det värsta jag vet... :)