Äntligen färdig

Här får ni äntligen se vår fina egen designade jeanskudde eller snarare sagt min Helens design. Men jag och min symaskin gjorde jobbet. Min maskin klarade flera lager jeanstyg utan att protestera, mycket imponerad. Jag räknade med att nålen skulle gå av iallafall en gång men den är fortfarande hel och fin. Kudden är sytt i omlottmodellen som är så lätt att göra, dragkedjor krånglar bara till det. 
 
  
 
 
 
 
 
Tyvärr är inte pallen färdig. Jag måste tigga till mig gamla vita lakan, det är mycket kvar.
 
 
 
7 kommentarer publicerat i
Taggar: omlottkudde
#1 - - Madde:

Det där var verkligen snygg :)

Svar: Tack:). Jag vill göra fler men nu har vi kuddar så det räcker så jag funderar på mobilfodral av jeans. Har flera byxor kvar!
Nakit

#2 - - Malin - Malins liv och bravader:

Jag säger bara WOW!!!! Hur snyggt som helst!! Vad ni är kreativa. Varje gång du skriver om sådana saker så blir jag så sugen på att pyssla, men jag kommer ju aldrig igång med något.
Kudden gjorde sig perfekt i fåtöljen tillsammans med filten :) Kram

Svar: Tack:). Det tog tid innan jag började. Jeansen hann samla en tjock lager med damm i klädkammaren;).
Nakit

#3 - - Lena:

vita lakan kan du annars köpa billigt på secondhandaffärer... :)

Svar: Där sa du nåt. Jag har faktiskt inte tänkt på lakan på secoandhand, tittar bara på böcker;).
Nakit

#4 - - sofie :

GUD VAD SNYGG kudden blev! nästan så jag vill själv offra mina jeans men gubben skulle bara hejda mig då skulle jag bara bli byxlös ! men vad snyggt det blev!!! *förälskad!*

Svar: Skratt. Tack:). Du får börja slita ut dina byxor så låter han dig köpa nya;).
Nakit

#5 - - Fridolfina:

WOW jättesnyggt! =) Bra sätt att återanvända sina gamla kläder till något annat! Gillar det! :)
Kram!!!

Svar: Tack:). Förlåt att jag inte har kommenterat din blogg tidigare. Grattis till allt! Bröllopet och tomatfröet:).
Nakit

#6 - - pezze:

det där var inte alls så dumt ju.. snyggt.. :)

ja du kan göra sån där mobilfodral med band runt som du kan hänga runt halsen..
precis som dessa grejer som säljs i butiker för hutlösa priser...

Svar: Tack:). Ska se om jag hittar nåt mönster eller så hittar vi på själva.
Nakit

#7 - - Mariette:

Jättesnyggt blev det!