Berlinerpopplarna

Jag har varit risigt i några dagar med ihållande hosta, huvudvärk och sömnlöshet.usch. I natt hoppas jag kunna sova för hostan har minskat ganska mycket idag. Nästa gång jag reser ska jag se upp med air condition på rummet;).
 
Jag hade med mig tre låneböcker till Mallorca, aldrig att jag reser någonstans utan böcker. 
 

 
Agnes Grey och Flugornas herre visste jag redan före att jag skulle tycka om att läsa men var osäkert på Berlinerpopplarna. Överraskande nog så tyckte jag mycket om boken, jag hade inte förväntat mig att boken skulle vara så detaljrik utan att bli tråkig och vara fylld med värme. Jag kunde se framför mig hur slitet gården var, ladan med grisarna, bröderna som hade tappat kontakten med varandra och Torunns (dotter till en av bröderna) känslor som for berg och dalbana inför framtiden på gården. Jag tycker absolut att Berlinerpopplarna är värt att läsa!