Återfall

Att bli sjuk är ingen bra ide för oss som har depression, ångest osv. Jag får lätt återfall, om man kan säga så. Jag börjar med att fundera och överanalysera om vad andra på jobbet säger och får värsta ångestattacker och mår riktigt dåligt. Jag tjatar så på min sambo..suck. Hon är otroligt tålmodig:). Men jag blir så irriterad på mig själv, man ska ju inte analysera allt och man får bli sjuk ibland, det är ju mänskligt! Men det fattar inte mitt psyke. Jaja..det är bara att vänta ut stormen och hoppas på det bästa. Vad mer kan jag göra??
#1 - - Fia:

Oj, vad jobbigt med ångesten och depressionen.. KBT sense ska kunna vara bra? Det kanske kostar, men det ska vara bra. Man kan få hjälp via landstinget om jag minns rätt. Hoppas du blir bättre snart igen. kram

#2 - - Marie:

Jag hoppas att du snart får tillbaka gnistan, jag förstår hur du har det.

Ifall du har möjlighet, så låna Mia Törnbloms böcker på biblioteket. Jag har påbörjat en utav hennes böcker idag som handlar just om att bygga om sitt tankesätt som sin självkänsla, och det har VERKLIGEN fått mig att fundera.

Prova och läs en utav hennes böcker! Jag lovar en ny början till ett nytt tankesätt som hjälper en på rätt spår! (Mia Törnblom är livscoach)

Krya på dig! Man får lov att må så ibland. Det är en del av resan till ett bättre mående.