Pannacotta recept

Här kommer recept på pannacotta som jag och Helen åt för ett par dagar sen. Någon frågade mig vad som finns i pannacotta och jag tänkte jag kunde skriva upp receptet för de som vill prova. Receptet kommer från "Alla hjärtans recept" och är nyttigare än de vanliga pannacotta. Jag tycker den här är god:). Jag kan äta den med gott samvete;).


2 gelatinblad                                                                                                                   
♥ 3 dl yoghurt, honung eller vanilj 3 %
♥ 3 msk florsocker
♥ 1 tsk vaniljsocker
♥ 1 dl matlagningsgrädde 15 %

♥ 250 g färska eller frysta hallon, rivet skal och saft från 1 lime
♥ 2 msk florsocker
♥ 2 msk finstrimlade blad färsk basilika

1. Lägg gelatinbladen i blöt i kallt vatten.
2. Blanda yoghurten med florsocker och vaniljsocker.
3. Krama ur och smält gelatinbladen i matlagningsgrädde på svag värme. Blanda grädden i yoghurten och häll upp smeten i 4 små portionsglas.
4. Ställ kallt i minst 2 timmar.
5. Blanda limesaft, skal och florsocker.
6. Häll marinaden över hallonen och blanda försiktigt i basilikan.
7. Vid servering, toppa pannacottan med hallon och garnera med basilikablad.