Två sköldpaddor på camping

Nu ska man iväg till af och anmäla sig som arbetslös. Det är så trist!! Och så håret som spökar, men jag lyckades göra det fint.puh. Sen ska jag och Helen på lägenhetsvisning. Det blev en väldans kort inlägg så jag tar med i en skämt:).



Två sköldpaddor skulle gå på tur i några dagar och packade en kylväska med mackor och öl att ha som proviant under äventyret.
Efter tre dagars vandring i skogen skulle de ta sin första matpaus då de kom på att de inte hade med sig någon flasköppnare.
Den ena sköldpaddan sa: "Du måste gå tillbaka och hämta en kapsylöppnare, annars kan vi inte dricka någon öl!"
"Nehheddu, jag går ingenstans!", sa den andra. "Du kommer att äta upp alla mackorna när jag går!"
"Nej, jag lovar att inte göra det.", sa den första sköldpaddan. "Skynda dig nu!"
Nio dagar gick och ingen sköldpadda kom tillbaka med en kapslylöppnare. Utmattad och utsvulten tog den väntande sköldpaddan en macka ur kylväskan.
Plötsligt hoppar den andre skölpaddan fram bakifrån en sten och ropar: "AHAA! Jag visste det! Jag
går ingenstans!"